torsdag 16 januari 2014

Det går fort nu

undefinedJag hinner inte med i datautvecklingen känner jag, jag håller mig till vanlig styrfart. Det var ett intressant inslag på Gomorron Sverige på SVT i veckan när Gavagai var där och pratade. Intressant  även om jag inte fattade så mycket av'et.

Nä, nån stor tänkare är jag inte och tiden är för länge sen förbi när jag hängde med i datautvecklingen, men jag har allt haft en tanke åt det här hållet och tom skrivit nåt inlägg om sånt här på nån blogg, fast inte trodde jag på nåt så avancerat som Gavagai förstås. Men jag brukar tänka att allt vad vi skriver på nätet, på Twitter, i Facebook i bloggar etc, ja även det här rätt innehållslösa blogginlägget, allt det sammanslaget säger massor om vår samtid. Jag trodde nog att man i av avlägsen framtid skulle hitta tekniker för att göra analyser av alla texter från den här tiden och så är framtiden redan här med deras textanalyser visar det sig.

Som jag inte fattade mycket om mer än att jag ska läsa mer om det. Hur deras system kunde lära sig ett nytt språk på några timmar var t.ex. en sak som var väldigt abstrakt, men nu har jag lagt deras namn på minnet. Det är inte lätt att bli gammal.              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar