lördag 4 januari 2014

En glad amatör

"Från mitt håll" har jag suttit och spanat ett tag hos Wordpress men pga mina bristande kunskaper i det bloggverktyget flyttar jag nu över till Blogger där jag känner mig hyfsat hemtam. Tanken med den här bloggen är att lite mer skriva vad jag egentligen tycker om saker och ting, oftast det som är aktuellt i debatten antar jag. Som en riktig amatörtyckare.

Det blir säkert ofta rent spontana åsikter, och jag kommer säkert att komma på mig själv att så där tycker jag egentligen inte när jag läst på lite mer, det är ofta så för mig. Det tar ett par varv innan jag riktigt bestämt mig ibland. Innan jag förstått riktigt. Så är jag för snabb med första åsikten så kommer jag nog att ändra mig mer än en gång. Som jag skrev på min "Utsikt från torpet"-blogg häromdan: 

 Don't be rigid - everything can be the opposite of everything.

Men jag kommer att ha åsikter, mina egna åsikter och stå för dom utan minsta koppling till någon annan än mig själv. Och Margareta som sitter i baksätet på bilden kanske håller med mig ibland, men hon har sin åsikt för sig, bilden vill bara visa att vi kämpar på i livet som två relativt aktiva pensionärer.

Det är proffsen som gör så att rosorna dör ge mig hellre en glad amatör  sjöng Tage Danielsson. Den här bloggen skrivs av en tvättäkta amatör!

        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar