söndag 12 januari 2014

Sociala Medier och valet 2014

Vid förra valet tycker jag inte det var något riktigt drag i Sociala Medier. Det blir nog mer i år.

Jag följer inte så många direkt politiska bloggar, men nu när folk börjar dela bloggar och inlägg rätt friskt på Facebook och Twitter så blir det mest varje dag att jag halkar in på någon intressant blogg. Hur man sen blir påverkad är en annan femma.

Av olika skäl läser jag en hel del KD-inlägg och KD-åsikter. Jag har några aktiva KD:are som Facebookvänner, men jag ger mig nästan aldrig in i diskussioner där på Facebook fast jag tycker de mesta dom och deras kompisar skriver och tycker är rätt mossigt. Dom spelar inte på min planhalva, men just idag blev det en liten minidebatt på Fejan med en pensionerad KD-politiker och av och till kan det kanske bli några fler under året.    

I hela den här oceanen av information och åsikter är Twitter fantastiskt bra. Jag försöker följa trendiga diskussioner och där är det naturligare att lägga sig i, och det är en höjdare om man någon enstaka gång blir retweetad.

Ett lågoddstips är att Sociala Medier blir mycket hetare 2014 än det var 2010.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar